Δευτέρα 19 Αυγούστου 2013

Ο Γιάννης Πουλόπουλος Τραγουδά Μίμη Πλέσσα



Η συνεργασία του σπουδαίου συνθέτη Μίμη Πλέσσα με τον Γιάννη Πουλόπουλο αποτελεί μία από τις πιο χαρακτηριστικές και επιτυχημένες που έγιναν στο ελληνικό τραγούδι. Πρόκειται για μια συνεργασία που κράτησε σχεδόν δύο δεκαετίες και που σημάδεψε ανεξίτηλα το ελληνικό τραγούδι και την εμπορικότητά του.
 Η πολύ σημαντική αυτή συνεργασία εγκαινιάστηκε το 1966, όταν ο Πλέσσας και ο "πατέρας" των μιούζικαλ, ο σκηνοθέτης Γιάννης Δαλιανίδης, αναζητούσαν μια ευαίσθητη, βελούδινη φωνή να ερμηνεύσει τα τραγούδια της ταινίας "Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες". Σύντομα, αποδείχτηκε ότι η φωνή θα ήταν του ανερχόμενου τότε Γιάννη Πουλόπουλου, ο οποίος μόλις είχε απομακρυνθεί από τον Μίκη Θεοδωράκη, που του έδωσε τα πρώτα του τραγούδια, και είχε κάνει κάποιες επιτυχίες με τον Μάνο Λοΐζο, τον Σταύρο Κουγιουμτζή, αλλά και τον Γιάννη Σπανό. Ο Δαλιανίδης πέρα από την φωνή, ξεχώρισε την παρουσία του ερμηνευτή, αλλά και το μοναδικό τρόπο ερμηνείας του, που συνοδευόταν από το κλείσιμο των ματιών του. Έτσι, λοιπόν, ο Πλέσσας ηχογράφησε πρώτη φορά με την φωνή του Πουλόπουλου το "Έκλαψα Χθες", ενώ την ίδια περίοδο ηχογραφήθηκαν και τα "Στη Γειτονιά" με την Ελένη Κλάδη στις δεύτερες φωνές, "Κράτα Βρε Γιώργη" που λογοκρίθηκε, "Βρέχει Πάλι Απόψε" και "Ν' Ανθίσει Το Χαμόγελο", όλα σε στίχους Άκου Δασκαλόπουλου, που ήταν τα πρώτα τραγούδια τους που κυκλοφόρησαν σε δίσκο 45 στροφών. Για λογαριασμό της ταινίας, ο Πουλόπουλος ηχογράφησε άλλα δύο τραγούδια του Πλέσσα: το "Απόψε Κάποιος Θα Χαθεί" του Άκου Δασκαλόπουλου και το "Πίσω Απ' Το Παράθυρο" του Βαγγέλη Γκούφα, το οποίο τελικά δεν ακούστηκε από τον Πουλόπουλο στην ταινία, αλλά από χορωδία. Παρόμοια τύχη είχε και το "Βρέχει Πάλι Απόψε", που ακούστηκε στην ταινία από την Αλέκα Μαβίλη. "Οι Θαλασσιές Οι Χάντρες" κυκλοφόρησαν το 1967, με τον Πουλόπουλο να ερμηνεύει τελικά μόνο το "Απόψε Κάποιος Θα Χαθεί" και το "Έκλαψα Χθες" στο φινάλε, τραγούδια που συμπεριλήφθηκαν την ίδια χρονιά στον πρώτο προσωπικό δίσκο του ερμηνευτή. 
 Με την συμμετοχή του σε αυτή την ταινία, ο Γιάννης Πουλόπουλος είδε την καριέρα του να εκτοξεύεται στα ύψη, ενώ ο Μίμης Πλέσσας βρήκε την φωνή που θα ερμήνευε πολλά ακόμα τραγούδια του. Χαρακτηριστικά, ο Μίμης Πλέσσας όταν άκουσε τον Γιάννη Πουλόπουλο, είπε ότι αυτός ο τραγουδιστής θα σημαδέψει το ελληνικό τραγούδι για 40 χρόνια. 

Ο Δαλιανίδης ευχαριστημένος από την απήχηση που είχε ο Πουλόπουλος και τα τραγούδια του, πρότεινε στον ίδιο και στον Πλέσσα να συνεργαστούν ξανά στην ταινία "Μια Κυρία Στα Μπουζούκια". Τότε, ο Πλέσσας συνέθεσε και έδωσε στον Γιάννη Πουλόπουλο δύο ακόμα σπουδαία τραγούδια να ερμηνεύσει: το "Απόψε Κλαίει Ο Ουρανός" του Κώστα Πρετεντέρη και το "Μην Του Μιλάτε Του Παιδιού" του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Το δεύτερο τραγούδι εγκαινίασε την εξαιρετικά επιτυχημένη συνεργασία των τριών συντελεστών (Πλέσσας-Παπαδόπουλος-Πουλόπουλος), που θα έφτανε στην κορύφωσή της το 1969. Η ταινία, λοιπόν, κυκλοφόρησε τον Δεκέμβρη του 1967 και τα δυο τραγούδια με τα οποία συμμετείχε σε αυτήν ο Πουλόπουλος, έγιναν τεράστιες επιτυχίες. 
 Την ίδια χρονιά, ο Πουλόπουλος κυκλοφόρησε τον δεύτερο προσωπικό του δίσκο, όπου ο Πλέσσας είχε αρκετά μεγάλη συμμετοχή στο μουσικό κομμάτι. Ενδεικτικά, ο Μίμης Πλέσσας συνέθεσε μεγάλες επιτυχίες, όπως το "Μην Κλείσεις Το Παράθυρο" του Άκου Δασκαλόπουλου και το "Τα Φιλιά" του Δημήτρη Χριστοδούλου, τα οποία ακούστηκαν στις ταινίες "Κάτι Κουρασμένα Παλικάρια" και "Ο Ψεύτης" αντίστοιχα, αλλά και το "Γλυκιά Μου Αγάπη" σε στίχους του προαναφερθέντος μεγάλου ποιητή. 
 Το 1968, ο Δαλιανίδης ζήτησε για άλλη μια φορά
τον Πλέσσα να αναλάβει την μουσική της ταινίας "Γοργόνες Και Μάγκες" και των τραγουδιών της, τον Λευτέρη Παπαδόπουλο τους στίχους των τραγουδιών και τον Γιάννη Πουλόπουλο την ερμηνεία δύο εξ αυτών. Αυτά τα δυο τραγούδια έμελλαν να γίνουν δύο τεράστιες επιτυχίες και των τριών συντελεστών και να ταυτιστούν με την ταινία. Πρόκειται για τα "Καμαρούλα Μια Σταλιά", που ακούστηκε στην ταινία και από την Μαίρη Χρονοπούλου, και το σήμα κατατεθέν του Πουλόπουλου, "Θα Πιω Απόψε Το Φεγγάρι". Η "Καμαρούλα" ήταν ένα τραγούδι που είχε ερμηνεύσει σε πρώτη εκτέλεση ο ανερχόμενος τότε Δημήτρης Μητροπάνος, αλλά δεν είχε γίνει επιτυχία. Έτσι, λοιπόν, ο Πλέσσας το έδωσε στον Πουλόπουλο, ο οποίος μαζί με την Μαίρη Χρονοπούλου που έκανε σεκόντο στο ρεφρέν, το έκανε τεράστια επιτυχία. Στην εκδοχή της Μαίρης Χρονοπούλου που επίσης ακούγεται στην ταινία, ο Πουλόπουλος κάνει σεκόντο στο ρεφρέν. 
 Την ίδια περίοδο, ο Πουλόπουλος κυκλοφορεί τον τρίτο του προσωπικό δίσκο, στον οποίο συμπεριλήφθηκαν αυτά τα δύο τραγούδια. Στον δίσκο υπήρχαν και άλλα τραγούδια σε μουσική Μίμη Πλέσσα, όπως τα "Στου Σπιτιού Σου Το Στενάκι", "Έξι Φεγγάρια", αλλά και η τεράστια επιτυχία "Όλα Δικά Σου", όλα σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου. Τελευταίο κατά σειρά στον δίσκο είναι ένα ακόμα τραγούδι, το "Μα Τώρα Αγάπη Μου", το οποίο είναι σε μουσική και στίχους του Πλέσσα, το οποίο παρουσιάζει έντονα στοιχεία ποπ μουσικής της εποχής. Με το εν λόγω τραγούδι, ο Πουλόπουλος συμμετείχε στην Ολυμπιάδα τραγουδιού την ίδια χρονιά, όπου απέσπασε καλές κριτικές, αλλά, εν τέλει, δεν βραβεύτηκε.
 Την ίδια χρονιά, ο Πουλόπουλος ερμηνεύει τα "Δειλινά" του Γιώργου Ζαμπέτα, συνοδευόμενος από την ορχήστρα της ΕΙΡ, την οποία διεύθυνε ο Μίμης Πλέσσας, σε μία σπάνια, άγνωστη και ακυκλοφόρητη ηχογράφηση, με τον δικό του, ξεχωριστό τρόπο. 
 Μέχρι το 1969, ο Πουλόπουλος και ο Πλέσσας είχαν κάνει πάρα πολλές μεγάλες επιτυχίες, που είχαν κάνει τον Πουλόπουλο μεγάλο όνομα του ελληνικού τραγουδιού. Όμως, η συνεργασία τους δεν είχε φτάσει ακόμα στο αποκορύφωμά της.
 Το 1969, όταν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος κάλεσε μια φορά τον Μίμη Πλέσσα στο σπίτι του, ο δεύτερος εντελώς τυχαία διάβασε στίχους από κάποια χαρτιά, αφημένα πρόχειρα στο γραφείο του πρώτου. Ο Πλέσσας, εντυπωσιασμένος από τα γραπτά του Παπαδόπουλου, που του έφερναν έντονες αναμνήσεις από τα παιδικά του χρόνια στην Κατοχή, αντιλήφθηκε αμέσως ότι έπρεπε να τα μελοποιήσει. Αρχικά, ο Παπαδόπουλος δεν δεχόταν, γιατί δεν θεωρούσε πως αυτά τα γραπτά θα μπορούσαν να γίνουν μεγάλες επιτυχίες. Παρ' όλα αυτά, ο Πλέσσας τον έπεισε και αφού εκείνος συνέθεσε την μουσική, τα παρουσίασαν στον Αλέκο Πατσιφά, τον διευθυντή της εταιρείας ΛΥΡΑ, με τίτλο "Τα Άγουρα Χρόνια".
Ο Πατσιφάς εντυπωσιάστηκε από τα τραγούδια, αλλά δεν θεώρησε κατάλληλο τον τίτλο που πρότειναν οι δύο συντελεστές. Έτσι, λοιπόν, πρότεινε να ονομαστεί ο δίσκος "Ο Δρόμος", καθώς τελικά έγινε. Βασικός ερμηνευτής του δίσκου αποφασίστηκε να είναι ο Γιάννης Πουλόπουλος, ο οποίος θα ερμήνευε 10 από τα 12 τραγούδια του. Σε ένα από αυτά, την "Φραγκόκλησα", ντουέτο με τον Πουλόπουλο θα έκανε η Πόπη Αστεριάδη. Τα υπόλοιπα δύο τραγούδια, ο Παπαδόπουλος πρότεινε να τα ερμηνεύσει μία νέα και άσημη τραγουδίστρια που είχε ακούσει σε κάποια μπουάτ και τον εντυπωσίασε η φωνή της. Αυτή ήταν η Ρένα Κουμιώτη, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην δισκογραφία με αυτόν τον δίσκο. Οι ηχογραφήσεις των τραγουδιών πραγματοποιήθηκαν, σύμφωνα με τους ίδιους τους δημιουργούς, μέσα σε 10 ώρες παρά ένα τέταρτο, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως και οι μουσικοί ήρθαν στο στούντιο να ηχογραφήσουν, λες και ήξεραν ήδη τα τραγούδια. Χαρακτηριστική συμμετοχή μουσικού στον δίσκο ήταν αυτή του Στέλιου Ζαφειρίου, που έπαιζε σόλο μπουζούκι, αλλά και του ανερχόμενου τότε Θανάση Πολυκανδριώτη. Το εξώφυλλο του δίσκου επιμελήθηκε ο σπουδαίος ζωγράφος Σπύρος Βασιλείου και ο δίσκος, που αποτελεί και τον πρώτο ολοκληρωμένο του Πλέσσα, κυκλοφόρησε τον Απρίλη του 1969. Ο δίσκος γνώρισε τόσο μεγάλη επιτυχία που καθιέρωσε το 1970, τον χρυσό δίσκο στην Ελλάδα, με 60.000 πωλήσεις, αλλά και τον πλατινένιο, με 100.000 πωλήσεις, λίγο καιρό αργότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα 12 τραγούδια του δίσκου έγιναν μεγάλες επιτυχίες, με μεγαλύτερη το πασίγνωστο "Άγαλμα". Η Ρένα Κουμιώτη έγινε από τη μια μέρα στην άλλη εξαιρετικά γνωστή, ενώ ο Γιάννης Πουλόπουλος έγινε με διαφορά το μεγαλύτερο όνομα του ελληνικού τραγουδιού, με την φήμη του να ξεπερνά τα ελληνικά σύνορα, και περιζήτητος από πολλές δισκογραφικές εταιρείες. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ο δίσκος ξεπέρασε τις 1.000.000 πωλήσεις, ενώ σήμερα έχει φτάσει σχεδόν τα 3.000.000 αντίτυπα, κάνοντας ρεκόρ πωλήσεων που δεν έχει ξεπεραστεί.
 Μετά από αυτή την τεράστια επιτυχία των δυο, ο Δαλιανίδης τους πρότεινε για ακόμη μια φορά, να συμμετάσχουν στην ταινία που ετοίμαζε, με πρωταγωνίστρια την Ρένα Βλαχοπούλου, με τίτλο "Η Παριζιάνα". Στην ταινία, ο Πουλόπουλος συμμετείχε με δύο μεγάλα τραγούδια σε στίχους Λουκίας Πλέσσα: το "Τρεχαντήρι Θ' Αρματώσω", όπου στην εισαγωγή του ακούγεται η Ρένα Βλαχοπούλου, και το "Όταν Μιλάς Για Χωρισμό". Στο φινάλε της ταινίας, ο Πουλόπουλος ακούγεται να ερμηνεύει και την μεγάλη επιτυχία της ταινίας, ερμηνευμένη από την Μαρινέλλα, το "Δως' Μου Τ' Αθάνατο Νερό" του Άκου Δασκαλόπουλου, με τον δικό του, ξεχωριστό τρόπο. 
 Μετά την ανεπανάληπτη επιτυχία του "Δρόμου", ανέβηκε το 1970, στο Θέατρο Κατίνα Παξινού, ένα θεατρικό έργο με τον ίδιο τίτλο, όπου τραγουδούσαν τα τραγούδια του δίσκου ο Πουλόπουλος και η Κουμιώτη. Εκτός από αυτά, στο θεατρικό ακούγονταν άλλα πέντε τραγούδια, το "Μίλα Μου Για Τη Λευτεριά" από τη Ρένα Κουμιώτη, και τα "Έξι Άντρες", "Αυτόν Τον Ουρανό", "Από Πείνα", και "Απόψε Αντάμωσα Το Χάρο" από τον Πουλόπουλο. Με αφορμή τα πρώτα τέσσερα τραγούδια, το θεατρικό λογοκρίθηκε από την Χούντα και οι συντελεστές τους έγιναν στόχοι των Συνταγματαρχών. Τα πρώτα τέσσερα τραγούδια, καθώς και άλλα οχτώ, ηχογραφήθηκαν στις αρχές του 1970, αλλά δεν κυκλοφόρησαν μέχρι το 1974 και την πτώση της Χούντας, γιατί λογοκρίθηκαν. Το "Απόψε Αντάμωσα Το Χάρο" είχε τελείως διαφορετική τύχη. Ο Μίμης Πλέσσας το παρουσίασε στον Πατσιφά, τραγουδώντας το ο ίδιος, χωρίς εκείνος να ικανοποιηθεί, αλλά μόλις του το παρουσίασε ηχογραφημένο με την φωνή του Πουλόπουλου, ο Πατσιφάς άλλαξε γνώμη και τελικά το τραγούδι κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών, μαζί με ένα άλλο τραγούδι, το "Του Αγοριού Η Καρδιά".  
 Η φήμη του Πουλόπουλου, μετά την επιτυχία του "Δρόμου", έφτασε μέχρι την Βρετανία και την Γαλλία. Η Βρετανική και η Γαλλική Τηλεόραση πρότειναν στον χρυσό ερμηνευτή συνεργασία και συμβόλαιο, γεγονός που σήμαινε την απομάκρυνση του Πουλόπουλου από τα μουσικά δρώμενα της Ελλάδας. Ο Πουλόπουλος αρχικά δέχτηκε και συμμετείχε σε μια ταινία γαλλικής παραγωγής με τίτλο "Le Coeur Chaud" (ελληνικός τίτλος: "Ζεστή Καρδιά"), όπου τραγούδησε ένα άγνωστο τραγούδι του Μίμη Πλέσσα και του Λευτέρη Παπαδόπουλου με τίτλο "Χαρά Μου". Ο Πουλόπουλος δεν συνεργάστηκε άλλη φορά με Γάλλους, γιατί αποφάσισε να παραμείνει στην Ελλάδα τελικά. 

Παράλληλα, ο Πουλόπουλος ηχογραφούσε τον τέταρτο προσωπικό του δίσκο, ο οποίος αναμενόταν να κάνει μεγάλες πωλήσεις, καθώς περιείχε τραγούδια του Γιώργου Κατσαρού, του Γιώργου Ζαμπέτα, του Γιάννη Γλέζου, του Κώστα Κωνσταντακόπουλου, καθώς και του ίδιου του Πουλόπουλου. Επομένως, από αυτόν τον δίσκο δεν θα μπορούσε να λείπει στο μουσικό κομμάτι ο Μίμης Πλέσσας. Πέρα από το "Απόψε Αντάμωσα Το Χάρο", που συμπεριλήφθηκε στον δίσκο, ο Πλέσσας έγραψε και τα "Θα Κρατηθώ" σε στίχους Δημήτρη Χριστοδούλου, "Χαλάζι Έφερε Η Ψιχάλα" και "Μεθυσμένο Το Φεγγάρι" σε στίχους Λευτέρη Παπαδόπουλου. Και τα 4 αυτά τραγούδια έγιναν μεγάλες επιτυχίες της εποχής. 

Την ίδια χρονιά, οι δύο συντελεστές συμμετείχαν στην ταινία του Αλέκου Σακελλάριου, με τίτλο "Η Θεία Μου Η Χίπισσα", με τον Γιάννη Πουλόπουλο να ερμηνεύει το "Στη Φτωχιά Μας Την Αυλή" σε στίχους του ίδιου του Σακελλάριου. Το τραγούδι κυκλοφόρησε και στις 45 στροφές, μαζί με το λιγότερο γνωστό "Φεύγεις Για Τα Ξένα" του Λευτέρη Παπαδόπουλου.
 Το καλοκαίρι του 1970, ο Πλέσσας και ο Παπαδόπουλος αποφάσισαν να ενώσουν ξανά τις δυνάμεις τους και να κάνουν ένα καλοκαιρινό δίσκο με τους ερμηνευτές του "Δρόμου", ως συνέχειά του. Έτσι, ο Γιάννης Πουλόπουλος και η Ρένα Κουμιώτη έγιναν οι βασικοί ερμηνευτές του δίσκου, που ονομάστηκε "Μέρες Του Καλοκαιριού". Στο δίσκο μοιράζονται ένα τραγούδι, το "Βοήθησέ Με", που αποτελεί και το μοναδικό τους ντουέτο. Μόνο που αυτή τη φορά, αντί για την Πόπη Αστεριάδη, επέλεξαν έναν πρωτοεμφανιζόμενο τραγουδιστή να πει δυο τραγούδια του δίσκου, όπως είχε κάνει την προηγούμενη χρονιά η Κουμιώτη. Αυτός ήταν ο Γιάννης Θωμόπουλος, που όμως δεν κατάφερε να κάνει επιτυχία. Το εξώφυλλο και αυτού του δίσκου επιμελήθηκε ο Σπύρος Βασιλείου. Ο δίσκος, παρ' όλα αυτά, δεν κατάφερε να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία και τα τραγούδια του παρέμειναν σχετικά άγνωστα. Το μόνο τραγούδι που έγινε πασίγνωστο και διαχρονικό είναι το τελευταίο του δίσκου, το "Ποια Νύχτα Σ' Έκλεψε", το οποίο η εταιρεία δεν ήθελε να συμπεριληφθεί στον δίσκο, γιατί δεν θεωρούσε ότι θα γίνει επιτυχία. Το τραγούδι ακούστηκε ένα χρόνο αργότερα στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη "Ο Κατεργάρης", που σήμανε και το τέλος της συνεργασίας του Πλέσσα με τον Πουλόπουλο στην μεγάλη οθόνη, μιας και ο κινηματογράφος είχε ήδη αρχίσει να παρακμάζει. Αυτή έμελλε να είναι και η τελευταία κοινή συνεργασία του Πλέσσα και του Πουλόπουλου με τον Λευτέρη Παπαδόπουλο.
 Μετά το 1970, ο Πλέσσας έκανε λίγα τραγούδια με τον Γιάννη Πουλόπουλο. Μέχρι το 1973, έκαναν μόνο δίσκους 45 στροφών με μικρή επιτυχία, που περιείχαν τραγούδια, όπως το "Κυρά, Καλέ Κυρά Μου", το "Ήρθαν Τόσα Βάσανα" και το "Χθες Το Βράδυ" του Άκου Δασκαλόπουλου, αλλά και το "Αλήθεια Λες" του Δημήτρη Χριστοδούλου. 
 Το 1973, λοιπόν, ο Πλέσσας αποφάσισε να συνεργαστεί με τον Κώστα Βίρβο και να κάνουν έναν ολοκληρωμένο δίσκο, με κύριο θέμα την ζωή των ναυτικών. Αυτός ο δίσκος ονομάστηκε "Θάλασσα, Πικροθάλασσα" και το ομώνυμο τραγούδι ερμήνευε η Καίτη Αμπάβη. Πέρα από την Καίτη Αμπάβη, στον δίσκο συμμετείχε η Ρένα Κουμιώτη, που ερμήνευσε και την μεγάλη επιτυχία του δίσκου, την "Αγία Κυριακή", αλλά και ο Γιάννης Πουλόπουλος, όπου ερμήνευσε έξι τραγούδια του δίσκου εξαιρετικά. Αυτά τα τραγούδια ήταν και τα τελευταία του Πλέσσα που είπε ο Πουλόπουλος στην ΛΥΡΑ.
 Με την πτώση της Χούντας το 1974, η ΛΥΡΑ κυκλοφόρησε και τον δίσκο με τίτλο "Μίλα Μου Για Τη Λευτεριά", που όπως προαναφέρθηκε, είχε ηχογραφηθεί το 1970. 
 Το 1975, ο Πουλόπουλος αποχώρησε από το δυναμικό της ΛΥΡΑ και προσχώρησε στο δυναμικό της ΜΙΝΟΣ. Από το 1977 και μετά, ακολούθησε ένα πιο ευρωπαϊκό είδος τραγουδιού, τραγουδώντας μεταγλωττισμένες επιτυχίες της εποχής, όπως το "Αγάπαμε", που αποτέλεσε αφετηρία για μια δεύτερη καριέρα. Ως αποτέλεσμα, η συνεργασία του με τον Μίμη Πλέσσα περιορίστηκε σημαντικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δυο τους έκαναν μια πενταετία να συνεργαστούν ξανά. Το 1978, ο Πουλόπουλος, κυκλοφόρησε το προσωπικό του δίσκο, με τίτλο "Για Σένα", που περιείχε τραγούδια από δημιουργούς, όπως ο Γιώργος Κριμιζάκης, ο Αντώνης Βαρδής και ο Γιάννης Σπανός. Ανάμεσα στα τραγούδια του δίσκου, υπήρχαν και δύο σε μουσική Μίμη Πλέσσα: το "Άσε Τα Λάθη Σου Σε Μένα" του Γιώργου Κανελλόπουλου και το "Μου Τάξανε" της Σοφίας Φίλντιση, που δεν ακούστηκαν σχεδόν καθόλου. Το γεγονός αυτό οδήγησε τον Πουλόπουλο να μην συνεργαστεί για πολλά χρόνια με τον Πλέσσα.

Ενδεικτικά, χρειάστηκαν να περάσουν 8 χρόνια για να συνεργαστούν οι δύο τους. Η νέα τους συνεργασία προέκυψε ως εξής: Στα τέλη του 1985, ο Γιάννης Πουλόπουλος εμφανίστηκε μετά από πολλά χρόνια στην τηλεόραση, και πιο συγκεκριμένα στην εκπομπή που παρουσίαζε τότε ο Μίμης Πλέσσας, το "Καλλιτεχνικό Καφενείο". Στην συγκεκριμένη εκπομπή, ο Πλέσσας και ο Πουλόπουλος ανακοίνωσαν πως ετοίμαζαν νέο δίσκο σε στίχους του Θάνου Σοφού. Ο δίσκος αυτός κυκλοφόρησε το 1986 με τον τίτλο "Στα Μεγάλα Ταξίδια" και περιείχε 10 τραγούδια. Ένα από αυτά τα τραγούδια, το "Με Βρήκε Το Ξημέρωμα', το είχε πει σε πρώτη εκτέλεση ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης το 1968, σε μουσική, όμως, του ίδιου του Σοφού, στον συμμετοχικό δίσκο με τίτλο "Επιλογή". 18 χρόνια μετά, ο Πλέσσας αποφάσισε να το ντύσει με την δική του μουσική και να το δώσει στον Πουλόπουλο να το ερμηνεύσει. Τα τραγούδια του δίσκου δεν κατάφεραν να φτάσουν σε απήχηση και διαχρονικότητα τα παλαιότερα τραγούδια του διδύμου, όμως ακούστηκαν τότε τα "Έτσι Όπως Γίναμε", η "Ταυτότητα" και, φυσικά, το "Άσε Στην Πόρτα Τα Κλειδιά", τραγούδι που έκανε τον δίσκο χρυσό. Ο δίσκος αποτελεί τον μοναδικό δίσκο που είναι εξ' ολοκληρού σε μουσική Μίμη Πλέσσα και ερμηνεία Γιάννη Πουλόπουλου, αλλά και τον τελευταίο του διδύμου με νέο υλικό. 
 Παρά το γεγονός ότι ο Πλέσσας και ο Πουλόπουλος δεν έβγαλαν ξανά καινούρια τραγούδια, δεν σημαίνει ότι τελείωσε η συνεργασία τους το 1986. Το 1989, τρία χρόνια μετά το "Στα Μεγάλα Ταξίδια" και 20 χρόνια μετά τον "Δρόμο", ο Πουλόπουλος αποφασίζει να πει ξανά 24 από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της καριέρας του σε ένα διπλό δίσκο με τίτλο "Μια Ζωή Τραγούδια", ανεώνοντάς τες και προσαρμόζοντάς τες στο ύφος της εποχής. Την ενορχήστρωση του πρώτου δίσκου επιμελήθηκε ο Χάρης Ανδρεάδης, όπου υπάρχουν 12 μεγάλες επιτυχίες, σε μουσική Γιάννη Γλέζου, Γιάννη Σπανού, Λίνου Κόκοτου, Γιώργου Κατσαρού, Γιώργου Ζαμπέτα, αλλά και μία, σε μουσική Μίμη Πλέσσα, το "Απόψε Αντάμωσα Το Χάρο". Την ενορχήστρωση του δεύτερου δίσκου επιμελήθηκε ο Μίμης Πλέσσας, όπου υπάρχουν 12 μεγάλες επιτυχίες, όλες σε μουσική του ιδίου. Και οι δύο ενορχηστρωτές έδωσαν στα τραγούδια αυτά μια νέα ταυτότητα, καθώς χρησιμοποίησαν πολύ ηλεκτρονικό ήχο και synthesizers. Ο δίσκος κατάφερε και έγινε χρυσός, αλλά αυτές οι μεταγενέστερες εκτελέσεις δεν κατάφεραν να μείνουν ανεξίτηλες στο χρόνο, όπως οι αρχικές. Αυτός ο δίσκος ήταν και ο τελευταίος του Πουλόπουλου στη ΜΙΝΟΣ, αλλά και ο τελευταίος που συνεργάστηκε με τον Πλέσσα. 

 Μέσα σε μια εικοσαετία, ο Μίμης Πλέσσας και ο Γιάννης Πουλόπουλος έκαναν αμέτρητες διαχρονικές επιτυχίες και σημάδεψαν ως δίδυμο ανεξίτηλα το ελληνικό τραγούδι. Ο Πουλόπουλος έχει ερμηνεύσει σε αυτή την εικοσαετία 76 τραγούδια του σπουδαίου συνθέτη Μίμη Πλέσσα, περισσότερα από κάθε άλλου συνθέτη. 
 Τα τραγούδια αυτά καταγράφονται σε αυτή τη λίστα:

LYRA 
01. Έκλαψα Χθες (1966) Άκου Δασκαλόπουλου 
02. Στη Γειτονιά (1966) Άκου Δασκαλόπουλου (με την Ελένη Κλάδη)
03. Κράτα, Βρε Γιώργη (1966) Άκου Δασκαλόπουλου
04. Βρέχει Πάλι Απόψε (1966) Άκου Δασκαλόπουλου
05. Ν' Ανθίσει Το Χαμόγελο (1966) Άκου Δασκαλόπουλου
06. Απόψε Κάποιος Θα Χαθεί (1966) Άκου Δασκαλόπουλου
07. Πίσω Απ' Το Παράθυρο (1966) Άκου Δασκαλόπουλου 
08. Νύχτωσε (1967) Άκου Δασκαλόπουλου
09. Απόψε Κλαίει Ο Ουρανός (1967) Κώστα Πρετεντέρη
10. Μην Του Μιλάτε Του Παιδιού (1967) Λευτέρη Παπαδόπουλου
11. Το Γλέντι (1967)
12. Μην Κλείσεις Το Παράθυρο (1967) Άκου Δασκαλόπουλου
13. Γλυκιά Μου Αγάπη (1967) Δημήτρη Χριστοδούλου
14. Τα Φιλιά (1967) Δημήτρη Χριστοδούλου
15. Καμαρούλα Μια Σταλιά (1968) Λευτέρη Παπαδόπουλου (με την Μαίρη Χρονοπούλου) 
16. Θα Πιω Απόψε Το Φεγγάρι (1968) Λευτέρη Παπαδόπουλου
17. Στου Σπιτιού Σου Το Στενάκι (1968) Λευτέρη Παπαδόπουλου
18. Όλα Δικά Σου (1968) Λευτέρη Παπαδόπουλου
19. Έξι Φεγγάρια (1968) Λευτέρη Παπαδόπουλου
20. Μα Τώρα Αγάπη Μου (1968) Μίμη Πλέσσα 
21. Γέλαγε Η Μαρία (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
22. Φραγκόκλησα (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου (με την Πόπη Αστεριάδη)
23. Μέθυσε Απόψε Το Κορίτσι Μου (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
24. Ο Τρελός (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
25. Πήρα Σύννεφο Δυο Τόπια (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
26. Ξημερώνει Κυριακή (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
27. Η Μυρσίνη Βάζει Τ' Άσπρα (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου (με την Ππη Αστεριάδη) 
28. Δώδεκα Μαντολίνα (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
29. Το Άγαλμα (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου
30. Έπεφτε Βαθιά Σιωπή (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου 
31. Τρεχαντήρι Θ' Αρματώσω (1969) Λουκίας Πλέσσα (με την Ρένα Βλαχοπούλου)
32. Όταν Μιλάς Για Χωρισμό (1969) Λουκίας Πλέσσα
33. Δως' Μου Τ' Αθάνατο Νερό (1969) Άκου Δασκαλόπουλου 
34. Χαρά Μου (1969) Λευτέρη Παπαδόπουλου 
35. Αυτόν Τον Ουρανό (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
36. Έξι Άντρες (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
37. Η Ουρανία (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
38. Ο Τζίτζικας (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
39. Από Πείνα (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
40. Η Μάνα Μου (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
41. Οι Τελευταίες Μέρες (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
42. Απόψε Αντάμωσα Το Χάρο (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
43. Του Αγοριού Η Καρδιά (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
44. Χαλάζι Έφερε Η Ψιχάλα (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
45. Θα Κρατηθώ (1970) Δημήτρη Χριστοδούλου
46. Μεθυσμένο Το Φεγγάρι (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
47. Στη Φτωχιά Μας Την Αυλή (1970) Αλέκου Σακελλάριου
48. Φεύγεις Για Τα Ξένα (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
49. Πέρα Στα Παλιά Σαράγια (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
50. Να 'Μουν Αγέρας (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
51. Μέρες Του Καλοκαιριού (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
52. Βοήθησέ Με (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου (με την Ρένα Κουμιώτη)
53. Ένα Κορίτσι Της Προκοπής (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
54. Ποια Νύχτα Σ' Έκλεψε (1970) Λευτέρη Παπαδόπουλου
55. Κυρά, Καλέ Κυρά Μου (1971) Άκου Δασκαλόπουλου
56. Ήρθαν Τόσα Βάσανα (1971) Άκου Δασκαλόπουλου
57. Αλήθεια Λες (1973) Δημήτρη Χριστοδούλου 
58. Χθες Το Βράδυ (1973) Άκου Δασκαλόπουλου 
59. Η Γυναίκα Που Μου Κέντησαν Στο Χέρι (1973) Κώστα Βίρβου
60. Ο Γεράσιμος (1973) Κώστα Βίρβου
61. Του Ναυτικού Η Μοίρα (1973) Κώστα Βίρβου
62. Ο Φουρτούνας Και Ο Μπουνάτσας (1973) Κώστα Βίρβου
63. Βάρκα Μας, Αγιά Σωτήρα (1973) Κώστα Βίρβου
64. Το Παλιό Λιμάνι (1973) Κώστα Βίρβου

MINOS 
65. Άσε Τα Λάθη Σου Σε Μένα (1978) Γιώργου Κανελλόπουλου
66. Μου Τάξανε (1978) Σοφίας Φίλντιση 
67. Την Καρδιά Μου Δεν Την Νίκησα (1986) Θάνου Σοφού
68. Ένα Τραγούδι Χωρισμού (1986) Θάνου Σοφού
69. Η Ταυτότητα (1986) Θάνου Σοφού
70. Η Σκιά Μου (1986) Θάνου Σοφού
71. Προδομένα Χρόνια (1986) Θάνου Σοφού
72. Έτσι Όπως Γίναμε (1986) Θάνου Σοφού
73. Άσε Στην Πόρτα Τα Κλειδιά (1986) Θάνου Σοφού
74. Μαίρη Μίλα Μας Λιγάκι (1986) Θάνου Σοφού
75. Τι Με Θέλεις Εμένα (1986) Θάνου Σοφού
76. Με Βρήκε Το Ξημέρωμα (1986) Θάνου Σοφού 

---- Απαγορεύεται η αναδημοσίευση υλικού από το ιστολόγιο---- 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου